Eğitim


Özürlülerin en temel sorunu eğitimdir. Özürlülerin eği-
timsizliği, toplumla bütünleşmesinin önündeki en önemli
sorunlardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Başbakanlık
Özürlüler İdaresi Başkanlığı’nın 2002 yılında yapmış olduğu
araştırmaya göre, genel nüfusun göstergeleriyle özürlü nüfu-
sun göstergeleri arasında çok büyük uçurumlar olduğu göz-
lenmiştir.

    Buna göre; yapılan araştırmada Türkiye genel nüfusunun
% 13’ü okuma yazma bilmiyorken, engelli nüfusun % 36’sı-
nın okuma yazma bilmediği görülmüştür. Özürlülerin % 41’i
ile süreğen hastalığı olanların yaklaşık % 47,1’i ilkokul me-
zunudur. İlkokul sonrası eğitim düzeyi ise oldukça düşüktür.
Yüksek okula devam eden özürlü (bedensel, görme engelli-
ler, işitme ve konuşma) oranı % 2,24, kronik hastalığa sahip
olanlarda ise % 4,23’tür.
    Sonuç olarak, okuryazarlığı olmayan ve eğitim seviyesi düşük
bir engelli kitlesinin varlığından söz edilebilir.

Yorumlar