Oğlunuz …’ in öğrenim çağı dışına çıkması nedeniyle … İlköğretim Okulu 5/D sınıfında okuldan ayrıldığı, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün ilkokul 5 inci sınıftan ayrılmış olanların ilkokul mezunu sayılacağına ve ehliyet alabileceklerine ilişkin il valiliklerine dağıtımlı bir yazısının bulunduğundan bahisle, oğlunuzun 12-23 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapılacak kura başvurularına katılıp katılamayacağına dair… (08/05/2014-2118)


Oğlunuz …’ in öğrenim çağı dışına çıkması nedeniyle … İlköğretim Okulu 5/D sınıfında okuldan ayrıldığı, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün ilkokul 5 inci sınıftan ayrılmış olanların ilkokul mezunu sayılacağına ve ehliyet alabileceklerine ilişkin il valiliklerine dağıtımlı bir yazısının bulunduğundan bahisle, oğlunuzun 12-23 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapılacak kura başvurularına katılıp katılamayacağına dair… (08/05/2014-2118)

Bilindiği üzere, 07/02/2014 tarihli ve 28906 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Engelli Kamu Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde; ilkokul, ortaokul, ilköğretim ve özel eğitim iş uygulama merkezi veya okulu mezunlarının kura usulüne tabi oldukları hususu düzenlenmiştir.
Diğer taraftan, ilgi dilekçeniz ekinde ibraz etmiş olduğunuz Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün 03/05/2014 tarihli ve 32501511/410.02/957773 sayılı yazısında; "4 üncü sınıfı bitirenlerin ilkokul düzeyinde eğitim görmüş oldukları, 5 inci sınıftan ayrılmış veya beşinci sınıf için açık ortaokula kayıt yaptırmış olanların ilkokul mezunu sayılacağı değerlendirilmektedir." görüşü tesis edilmiştir.
Yukarıda yer verilen hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, engelli memur alımı amacıyla yapılacak olan kura başvurularına kayıt yaptırabilmek için ilkokul, ortaokul, ilköğretim ve özel eğitim iş uygulama merkezi veya okulu mezunu olmak gerektiği, ilkokul 5 inci sınıftan ayrılmış olanların da Milli Eğitim Bakanlığının mezkur görüşü kapsamında ilkokul mezunu sayılacağı göz önünde bulundurulduğunda oğlunuzun engelli memur alımı amacıyla 12-23 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapılacak kura başvurularına katılabileceği değerlendirilmektedir.

Yorumlar