Engellilerin eğitim ve beceri seviyelerini yükselterek istihdam edilebilirliklerini artırmak, engellilere etkin eğitim, bakım ve re- habilitasyon hizmeti sağlamak, özürlü bireyi ev içinde tecrit et- meyecek imkânları sağlamak, özürlülerin kamusal alana erişimi ve orada var olmasını kolaylaştıracak fiziksel ve sosyal imkânları |
“Türkiye Özürlüler Araştırması”na göre engellilerin sadece % 12,27’si eğitim hizmetlerinden yararlanabilmektedir. Bakım ve rehabilitasyon hizmetinden yararlananlar % 5,9, meslek ve beceri edindirme kursundan yararlananlar % 1’dir. Özürlülerin yararlandığı meslek ve beceri kurslarının büyük çoğunluğu ise çıraklık eğitimidir. |
Özürlülere eğitim imkânı sunmadan, meslek ve beceri eğitimi vermeden onları işgücü piyasasına ve sosyal hayata hazırlamadan, yaşama alanlarını özürlülerin rahat hareket edebilecekleri fiziksel imkânlara kavuşturmadan sadece yasayla getirilen zorunlu istih- dam hükmü, sorunu çözmemektedir. Eğitimli, meslekli ve becerili özürlülerin çalışma imkânı şüphesiz daha fazladır. Örneğin, “Tür- kiye Özürlüler Araştırması”na göre çıraklık eğitimi alanların yarı- sından fazlası (% 52,4) çalışma imkânına kavuşmuştur. |
Yapılması gereken açıktır: Özürlüleri eğitmek, meslek ve be- ceri sahibi yapmak, istihdam edilebilirliklerini artırmak. Ayrıca, işverenleri bu konuda teşvik etmek gerekiyor. “Zorunluluk” kav- ramından ziyade “sosyal sorumluluk” kavramını öne çıkarmalı- yız. Teşviklerin başında vergi ve sigorta prim indirimleri geliyor. Özellikle bu yönde çok olumlu bir gelişme yaşanmıştır. 60. Hü- kümet, 1 Temmuz 2008’de yürürlüğe giren istihdam paketi ile bu konuda önemli bir adım atmıştır. Bu yeni düzenlemeye göre, çalıştırılan her bir özürlünün asgari ücret üzerinden hesaplanan |
Yorumlar
Yorum Gönder
İLETİNİZ ALINMIŞTIR TEŞEKKÜRLER