Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi



 Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi




B program Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.


A


Merkezi Finans ve İhale Birimi


Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi (IDP)

Hibe Başvuru Sahipleri için Rehber

Bütçe kalemi  22.02.01
Referans: CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP
EuropeAid/133144/M/ACT/TR

Ön Teklifler için son başvuru tarihi 23.07.2012




                                                                                                                                               
Uyarı
Bu, sınırlı (iki aşamalı) bir Teklif Çağrısıdır. İlk aşamada, değerlendirme için sadece Ön Teklifler sunulmalıdır. Ön Teklifleri kabul edilen başvuru sahipleri Tam Başvuru Formlarını teslim etmeleri için ayrıca davet edilecektir.Tam Başvuru Formlarının değerlendirmesini müteakiben, şartlı kabul edilen başvuruların uygunluk denetimi yapılacaktır. Bu denetim, Sözleşme Makamının talep ettiği destekleyici belgeler ve başvuru ile birlikte gönderilmiş olan imzalanmış “Başvuru Sahibi Beyanı” esas alınarak yapılacaktır.
HİBE REHBERİ VE EKLERİNİN TÜRKÇE VERSİYONU SUNULMASINA RAĞMEN, HERHANGİ BİR İHTİLAF DURUMUNDA İNGİLİZCE METİN YASAL REFERANS OLARAK KABUL EDİLİR.


                                                                                                                                     26

Özürlülük konusunda temel problem, özürlü bireylerin toplumda her alanda çok sayıda farklı engellerle karşı karşıya kalmalarıdır. Bu engeller şöyle sıralanabilir:
(a) Tutumlarla ilgili engeller: Toplumda özürlülük olgusuna yönelik genelde olumsuz tutumlar nedeniyle özürlü bireyler bağımsız ve üretken bireyler olarak kolayca kabul görmemektedirler. İşverenlerin, kamu hizmetlerini sunanların, özellikle sağlık, eğitim, ulaşım gibi temel sektörlerdeki çalışanların özürlü bireylere yönelik olumsuz tutumlarından kaynaklanan ayrımcı uygulamalar nedeniyle, özürlü bireyler toplumsal yaşamın her aşamasına diğer bireylerle birlikte katılamamaktadırlar. Ayrımcı uygulamalara maruz kalan özürlü bireyler, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Sözleşmeleri’nde belirlenen temel hak ve hürriyetlerden yararlanamamaktadırlar.
(b) Politikayla ilgili engeller: Özürlülük olgusunun çok boyutlu yapısını göz önüne almadan oluşturulan politikalar ve bu politikaların uygulanması, özürlü kişilerin kendine yetebilen ve üretken bireyler olmasını engelleyebilmektedir. Bu nedenle, özürlülüğe dönük sosyal politikalar, özürlülüğün tüm yaşam alanları ile ilişkili olduğu gerçeğini gözönünde bulundurmalıdır. Geliştirilen politikalar ve programlar özürlü bireylerin özel ihtiyaçlarına uygun olmalı ve bunlar fırsat eşitliğine ve ayrımcılıkla mücadeleye dayalı olmalıdır. Geniş kapsamlı politikalar ve toplumda her bireye eşit hak ve fırsatlar sunan programlarla sosyal entegrasyon sağlayarak, ayrımcı uygulamaların ortadan kaldırılması mümkündür.
(c) Fiziksel engeller:  Çevresel ve mimari engeller özürlü bireyin sosyal yaşama katılımında ve bağımsızlığını sağlamada ciddi bir sorun yaratmaktadır.  Kamusal alanların, açık ve kapalı tüm alanların özürlü bireyler için ulaşılabilir olması gerekmektedir. Ancak, özürlüler için problemli alanlardan biri erişim engelleridir.
Özürlü bireyler söz konusu olduğunda, yasal arka plan yeterince değerlendirilmelidir. Ancak, mevcut yasaların uygulanmasındaki eksiklikler özürlü kişileri temel hak ve özgürlüklerden mahrum bırakarak , halen önemli bir engel oluşturmaktadır.  Bu kapsamda başlıca sorun alanları şöyle sıralanabilir: Özürlü bireylerin % 24.8’i uzun süreli sağlık sorunuma sahiptir. Buna ek olarak özürlü bireylerin % 36.3’ü okuryazar değildir. Ayrıca, her beş özürlü bireyden sadece biri iş gücüne katılabilmektedir. İç ve dış mekanlardaki fiziki engeller, özürlülerin toplum içindeki hareket edebilirliğinde hala ciddi engeller oluşturmaktadır. İşverenler, özürlü kişileri istihdam ederken makul düzenlemeler kavramını dikkate almamaktadır ve iş gücünde özürlü kişilere insan kaynağı talebi halen sınırlıdır. Her türlü ekonomik, kültürel ve sosyal alanda özürlülere karşı olumsuz davranışların varlığı, ciddi engeller sonucu oluşmaktadır. Yukarıda sözü edilen problemler özürlülerin, özrü bulunmayan insanlara olan bağımlılığınının artmasına ve ekonomiye katkıda verimsiz insanlar oldukları yönündeki önyargının genelleşmesine neden olmaktadır.
Yukarıdaki değerlendirmeler dikkate alınarak, Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından “Stratejik Plan 2008-2012” belgesi hazırlanmıştır.  Plan, 2013 yılına kadar gerçekleştirilecek olan proje ve çalışmalar ile fırsat eşitliği ile ilgili olarak özürlülerin topluma katılımına daha fazla odaklanmayı içermektedir. Planın erişilecek hedefleri de: Özürlü kişilere karşı önyargıları yıkmak, özürlü bireylerin temel hak ve özgürlüklerden yararlanmaları ve katılımları önündeki engelleri kaldırmak, özürlülük alanındaki politika belirleme sürecine özürlü kişilerin katkısını sağlamak, karar alma mekanizmalarına özürlü kişilerin ve örgütlerinin aktif ve tam katılımını temin etmek, olarak belirlenmiştir. Bu nedenle, proje ve çalışmaların, özürlü bireylere yönelik ayrımcılıkla sonuçlanan uygulamalarla mücadele edilmesi, ulaşılabilir fiziksel çevre, temel hakların kullanımı, kamu hizmetlerinden yararlanmada eşit fırsatlar konularında yoğunlaşması gerektiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda; özürlü bireylerin sivil toplum örgütlerinin (STÖ) ve özürlülerin haklarını savunan STÖ’lerin kapasitelerinin güçlendirilmesi amacıyla IPA-I bileşeni kapsamında “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi” projesi hazırlanmıştır.
Başvuru sahipleri için hazırlanan bu Rehber, “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi” Projesinin hedeflerini, önceliklerini ve uygunluk kriterlerini tanımlamaktadır. Proje kapsama ve uygulama alanı Türkiye ile sınırlandırılmıştır.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ASPB) ve Merkezi Finans ve İhale Birimi (MFİB) bu Hibe Programının kurumsal yapısını oluşturmaktadır. Projenin Faydalanıcısı olarak ASPB, MFİB ile imzalanan Uygulama Anlaşmasındaki kurallara göre Programın genel koordinasyonundan sorumlu olacak ve MFİB Başkanı olan Program Yetkilendirme Görevlisi’nin (PYG) genel sorumluluğu altında kazanılan hibelerin izlemesini gerçekleştirecektir. MFİB bu Programın Sözleşme Makamıdır ve Hibe Programının idari ve malî yönetiminden sorumludur. MFİB hibe fonlarının doğru bir şekilde kullanılması açısından nihai sorumluluğu haiz olup; ihale, sözleşme ve ödemelerle ilgili süreçlerden sorumludur ve bu dokümanda “Sözleşme Makamı” olarak atfedilmektedir.
Bu Hibe Programı, 2009 Türkiye Ulusal Programı kapsamında, IPA-I-“Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma” Bileşeni altında AB tarafından finanse edilmektedir.
1.2       PROGRAMIN HEDEFLERİ VE ÖNCELİKLİ KONULAR 
Bu Teklif Çağrısının genel amacı,özürlü kişilerin mallara, hizmetlere ve hayatın tüm unsurlarına eşit erişimlerinin sağlanmasıdır.
Bu Teklif Çağrısının özel amacı, özürlü kişilerin STÖ’lerinin ve özürlü kişilerin haklarını savunan STÖ’lerin kapasitelerinin güçlendirilmesi ve Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile özürlülük alanında çalışan STÖ’lerin arasındaki diyalogun geliştirilmesidir.
Programın, özürlülerin toplumsal hayatın her alanına aktif katılımını teminat altına almak için, STÖ’lerin iletişim ağını ve Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile STÖ’ler arasındaki diyalogu geliştirmesi beklenmektedir. Bu kapsamda, Program STÖ’lerin karar alma süreçlerine katılımında bilinç artırılmasına katkıda bulunacaktır.
Programın, ayrıca özürlü kişilerin ve özürlü kişilerin haklarını savunan sivil toplum örgütlerinin kapasitelerini artırması ve özürlülük alanında kamu kuruluşları ile sivil toplum arasıdaki diyaloğun geliştirmesi beklenmektedir
Programın, özürlülük mal ve hizmetlere eşit ulaşım, sosyal entegrasyon ve tam katılımın sağlanması açılarından politika ve proje önerilerinde bulunarak, STÖ’lerin kapasitelerinin artırılmasında ve karar alma süreçlerinde güçlendirilmelerinde büyük bir sinerji yaratması beklenmektedir.
Tüm projeler, bu Teklif Çağrısının özel hedefine uygun olmalıdır.
Bu Teklif Çağrısı için ayrılan indikatif toplam tutar 2.000.000 AVRO’dur. Sözleşme Makamı, hibe için ayrılan miktarın tümünü tahsis etmeme hakkını saklı tutar.

Hibe Miktarları
Bu Program kapsamında verilecek hibeler aşağıda belirtilen alt ve üst sınırlar arasında olmalıdır:

·         Asgari hibe miktarı: 25.000 Euro
·         Azami hibe miktarı: 100.000 Euro

Bu Teklif Çağrısı kapsamında verilecek hibeler aşağıda belirtilen projenin uygun maliyetler toplamının alt ve üst yüzdeleri arasında olmalıdır:
·         Asgari yüzde: Projenin tahmini uygun maliyetler toplamının %50’si.
·         Azami yüzde: Projenin uygun maliyetler toplamının %90’ı (ayrıca Bölüm 2.1.4’e bakınız).

Kalan tutar (Projenin toplam maliyeti ile Sözleşme Makamından istenecek olan hibe tutarı arasındaki fark gibi), başvuru sahibinin ya da ortaklarının kendi kaynaklarından ya da Avrupa Birliği bütçesi dışındaki başka bir kaynaktan sağlanmalıdır.
Bu Rehber, Avrupa Birliği Dış Yardım Sözleşme Usulleri Uygulama Rehberi (PRAG) hükümlerine uygun olarak, bu Teklif Çağrısı çerçevesinde finanse edilecek projelerin sunulması, seçilmesi ve uygulanması ile ilgili kuralları içermektedir (PRAG’a şu internet sitesinden ulaşılabilir:  http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm).

Finansmanı sağlanabilecek projelere ilişkin üç uygunluk kriteri bulunur:
·         Hibe talebinde bulunabilecek başvuru sahipleri (2.1.1) ve ortakları (2.1.2),
·         Hibe verilebilecek faaliyetler (2.1.3),
·         Hibe tutarının belirlenmesinde dikkate alınabilecek maliyet türleri (2.1.4).
(1)        Hibe almaya hak kazanabilmek için, başvuru sahiplerinin aşağıdaki koşulları sağlaması gerekmektedir:
·         Tüzel kişiliğe sahip olmak ve
·         Kâr amacı gütmemek ve
·         Sivil Toplum Kuruluşu (STK)[1] olmak ve
·         Avrupa Birliği’ne Üye Devlet’te veya Türkiye Cumhuriyeti’nde kurulmuş olmak[2] ve
·         Projenin hazırlanması ve yönetiminden ortakları ile birlikte doğrudan sorumlu olmak, aracı olarak faaliyet göstermemek.

ÖNEMLİ NOT 1
Başvuru sahibi ya da ortak(lar) kuruluşlardan en az biri Türkiye’de kayıtlı bir STK olmalıdır
Bu Teklif Çağrısına, sadece bu kriteri sağlayan federasyonlar, konfederasyonlar, dernekler ve vakıflar başvurabilirler (bkz. Dipnot 2).
ÖNEMLİ NOT 2
STK şubelerinin, merkezlerinden aldıkları bir “teyit mektubu” sunmaları gereklidir.
 (2)       Potansiyel başvuru sahipleri, Avrupa Birliği Dış Yardım Sözleşme Ususlleri Uygulama Rehberi 2.3.3 bölümünde listelenen durumlardan herhangi birine giriyorsa, Teklif Çağrısına katılamaz veya hibeden yararlanamazlar (PRAG’a aşağıdaki İnternet sitesinden ulaşılabilir: http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm).
Başvuru sahipleri, Hibe Başvuru Formunun A Kısmı 3. Bölümünde (“Başvuru Sahibinin Beyanı”) yukarıda bahsedilen durumlardan herhangi birinin kapsamına girmediklerini beyan etmek zorundadırlar.
Başvuru sahipleri, aşağıda belirlenen şartlara uygun ortakla birlikte başvuruda bulunmalıdır.
Ortaklar
Başvuru sahibinin ortakları projenin tasarımına ve uygulamasına katılırlar ve ortakların giderleri de Hibe Başvuru Sahibinin giderleri gibi uygun gider olarak değerlendirilir. Dolayısıyla ortaklar, başvuru sahibi ile aynı uygunluk kriterlerini taşımak zorundadırlar[3]. Bölüm 2.1.1’de bahsedilen kategorilere ek olarak aşağıda belirtilen kuruluşlar da uygun ortak olarak değerlendirilecektir:
  • Üniversiteler, ticaret odaları, odalar, mesleki dernekler, işçi ve işveren örgütleri, mesleki örgütler, araştırma enstitüleri, teknik ve mesleki eğitim kurumları, işçi ve işveren sendikaları, halk eğitim merkezleri, diğer mesleki örgütler ve onların federasyonları ve konfederasyonları, okullar, kamu kurumları, kar amacı gütmeyen şirketler ve kar amacı gütmeyen kooperatifler.
  • Yerel yönetimler; belediyeler ve yerel yönetimlere bağlı dernekler.
Aşağıda yer alanlar “ortak” olarak kabul edilmemektedir ve “ortaklık beyannamesi” imzalamak zorunda değillerdir:
  •  İştirakçiler
Diğer kuruluşlar, projede iştirakçi olarak yer alabilir. Bu iştirakçiler projede gerçek bir rol üstlenir ancak günlük harcırahlar ve seyahat giderleri haricinde hibeden yararlanamazlar. İştirakçi kuruluşlar için, Bölüm 2.1.1’deki uygunluk kriterlerini sağlama şartı yoktur. İştirakçiler, Hibe Başvuru Formu kısım B, 5. Bölüm - “Başvuru Sahibinin Projeye Katılan İştirakçileri” bölümünde belirtilmelidirler.
  • Alt-yükleniciler
Hibe faydalanıcıları projelerde tanımlı işleri alt yüklenicilere ihale edebilirler. Alt yükleniciler ortak ya da iştirakçi olmayıp, Standart Hibe Sözleşmesi Ek IV’te yer alan satın alma kurallarına tabidirler.
Başvuru Sahibi, lider kurum olarak hareket edecek ve seçilmesi halinde sözleşme tarafı (“Faydalanıcı”) olarak nitelendirilecektir.
Tanım:
Bir proje birbiriyle ilişkili bir dizi faaliyetten oluşur. 
Süre:
Bir projenin planlanan süresi 10 aydan az, 12 aydan fazla olamaz.

Sektörler veya konular:
Program aşağıdaki bir veya birden fazla tematik alana giren faaliyetleri destekleyecektir:
1.      Farkındalık Artırma: özürlülük ile ilgili konuların tanıtımını hedefleyen faaliyetler, toplumda özürlülere karşı davranış değişikliği oluşturma amaçlı organizasyon ve faaliyetler;
2.      Eğitim: özürlüler için eğitimde fırsat eşitliğinin teminat altına alınmasını ve toplumdaki özürlülerin eğitim becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan faaliyetler;
3.      Erişilebilirlik: özürlülerin kendi çevreleri, ulaşım, kamu tesisleri ve hizmetleri, bilgi ve haberleşme teknolojilerine erişimlerini sağlayamak amacıyla, her tüzlü özüre sahip kişi tarafından kullanılabilecek erişilebilir ürün ve/veya hizmet;
4.      Mesleki eğitim ve sürdürülebilir istihdam: iş gücü piyasasından özürlülerin karşılaşmakta olduğu zorlukların kolaylaştırılması ve iş fırsatlarına erişim konusunda kişilerin şanslarının artırılmasını amaçlayan faaliyetler;
5.      Sağlık: özürlülerin tıbbi bakım, bakım ürünleri ve/veya hizmetlerinden yararlanma şansını arttırmayı ve aynı zamanda özürlülerin sağlıkları ve belirleyici unsurları üzerindeki kontrollerini arttırmayı amaçlayan faaliyetler.
6.      Sosyal yaşam alanlarına entegrasyon (kültür, sanat, turizm, spor faaliyetleri, bağımsız yaşam ve sosyal hizmetler): özürlülerin sosyal hayatın tüm unsurlarına aktif katılımlarını ve özürlüler için fırsat eşitliğinin gerçekleşmesini amaçlayan faaliyetler;
7.      Ayrımcılığa karşı mücadele: sosyal hayatın her alanında özürlülük alanındaki ayrımcılığın engellenmesini amaçlayan faaliyetler.
Yer
Projeler Türkiye’de gerçekleştirilmelidir.
Bununla birlikte, istisnai olarak, Proje kapsamındaki kimi geçici etkinlikler, başvuru sahibi tarafından detaylı bir şekilde gerekçelendirilmesi durumunda, Türkiye sınırları dışında da gerçekleştirilebilir. Ancak, sınır dışında gerçekleşecek bu tür faaliyetler Projenin ana parçası olmamalıdır.
Proje türleri
Çağrının amacını yerine getirmeyi amaçlayan ve tematik alanlardan en az biri kapsamında olan projeler seçilecektir. Bu Teklif Çağrısı kapsamında, tematik alanlarda, hedef kitle olan özürlülerin farklı ihtiyaç ve beklentilerine uygun şekilde proje geliştirilmesi gereklidir. Aşağıda verilen proje listesi yalnızca örnek niteliğinde olup; söz konusu faaliyetler listedekilerle sınırlı değildir.   
·      Yerel ve ulusal düzeyde özürlülerin sosyal hayata tam ve aktif katılımlarına odaklanan yeni modeller geliştirilmesi
·      Özürlülere karşı olumsuz tavırların ortadan kaldırılması ve ilgili kurumlar arasında diyalog tahsisi ile, ayrımcı uygulamalarla mücadele kapasitelerinin artırılması
·      Sosyal, kültürel, ekonomik ve politik hayatta özürlülerin tam katılımları önündeki engeller ile ilgili farkındalık artırılması  
·      Özürlülerin ve STÖ’lerin politik, kültürel, ekonomik ve sosyal alanlarda karar alma süreçlerine katılım oranının artırılması
·      Özürlülerin istihdamı ve sürdürülebilir kar amaçlı faaliyetlere katılımlarının teşvik edilmesi (Piyasa koşullarına uyumlu olan ve özürlüler için mesleki eğitim içeren iş fırsatları içeren faaliyetler)
·      Özürlülerin eğitim/öğretime katılımlarının desteklenmesi (özürlülük tipine, koşullarına ve eğitim ihtiyaçlarına bağlı olarak eğitim modellerinin ödüllendirilmesi/desteklenmesi, eğitim modellerinin uygulanması, eğiticilerin eğitimi, özel eğitim, erken çocukluk eğitimi, okul öncesi eğitim, aile eğitimi, kaynaştırma ve yaşam boyu eğitim)
·      Sağlık hizmetlerinden özürlülerin faydalanma seviyesinin desteklenmesi ve arttırılması
·      Özürlülerin sosyal, kültürel, spor faaliyetlerine entegrasyonunun geliştirilmesi (özürlüler için yeni spor branşlarının tanıtımı, yaygınlaştırılması ve ödüllendirilmesi, özürlüler için olan spor branşlarındaki yeniliklerin aktarılması, eğiticilerin eğitimi, özürlülerin özel ihtiyaçları ile ilgili olan sanat branşlarına yönlendirilmesi, sanat eğtimi ve performansı, kültürel faaliyetlere katılım, bağımsız yaşamın desteklenmesi)
·      Davranışsal değişimi, medya, sanat, kültür ve bilimsel yöntemlerle, özürlülere yönelik olumsuz davranışlar, tutumlar ve inançlar hakkındaki bilinç düzeyinin artırılması
·      Özürlülük alanı ile ilişkili olarak, yaşlı ve yoksulluk içindeki kişiler konularındaki projelerin desteklenmesi
·      Mallara, hizmetlere ve fiziksel ortamlara özürlülerin erişiminin teminat sağlanması 
Faaliyet Türleri
Bazı örnek faaliyetler aşağıda sunulmuştur. Bu listenin amacı desteklenebilecek proje türlerine ilişkin yol göstermek olup proje türleri bunlarla sınırlı değildir.
Proje aşağıda verilen faaliyetlerden bir veya birden fazlasını içerebilir:
·      Eğitim, çalıştaylar, seminerler, konferanslar,
·      İhtiyaç, eğilim, beceri tespiti ve değerlendirmesi de dâhil olmak üzere yukarıdaki başlıklarla ilgili saha araştırmaları,
·      Basılı yayın ve dokümanlar,
·      Görsel yayın, doküman, medya ürünleri,
·      Farkındalık yaratma etkinlik ve kampanyaları
·      Çalışma ziyaretleri,
·      İletişim ağları, platformlar ve internet siteleri oluşturulması,
·      STÖ’ler arası diyalog, deneyim ve bilgi alışverişi sağlayacak faaliyetler,
·      Özürlü bireylere yönelik bilgilendirme, rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin sağlanması,
·      Sanatsal faaliyetler ve gösteriler (filmler, sergiler, konserler, yarışmalar),
·      Tematik alanlarda farklı şehirler, belediyeler ve sığınma evleri vb. arasında tecrübelerin aktarılması, ortaklık kurulması ve ortak stratejiler geliştirilmesi,
·      Analizler ve stratejiler hazırlanması,
·      Kamu kurumları ile STÖ’ler arasında diyalogun geliştirilmesine yönelik faaliyetler.
Proje herhangi bir eğitim faaliyeti içeriyorsa, ilgili eğitim planı, başvuru paketinde yer alan Ek F’ye göre hazırlanarak, Başvuru Formu (2. aşama) ile birlikte sunulmalıdır.
Faaliyet listesi yalnızca örnek niteliğinde olup, söz konusu faaliyetler listedekilerle sınırlı değildir.
Faaliyetler Projenin amacına hizmet etmeli ve Programın genel amacına katkıda bulunmalıdır. Proje teklifi bütünsel bir yaklaşım çerçevesindeyukarıda belirtilen faaliyetlerden birden fazlasını içerebilir.
Başvuru sahiplerinin hedefler ve önceliklere uyması ve AB finansmanının görünürlüğünü sağlaması gerekmektedir (bknz. Avrupa Komisyonu’nun http://ec.europa.eu/europeaid/work/visibility/index_en.htm adresinde yayınlanan AB Dış Faaliyetlerine İlişkin İletişim ve Görünürlük Rehberi).
ÖNEMLİ NOT 3
Kural olarak, başvuruların “orjinal” ve hedef grubun ihtiyaçlarına, problemlerine özgü ve uygun çözümler ve uygulama yöntemleri ile tasarlanmış olması gerekmektedir. Bu nedenle, başvurularda;
·         Benzer faaliyet alanlarının, yazılış tarzlarının veya farklılaştırılmış benzer cümlelerin,
·         Benzer bütçenin,
·         Uygulama yeri, başvuru sahibi/ortak(lar) ismi ve hedef grup sayısı gibi bazı küçük değişikliklerle benzer uygulama şekillerinin
sunulması durumunda, Değerlendirme Komitesi ve/veya Sözleşme Makamı tarafından kabul edilebilir geçerli bir dayanak bulunmaz ise, “kopyala başvurular” değerlendirme sürecinde elenebilecektir.



Aşağıda belirtilen türde faaliyetleri içeren projeler uygun değildir:
·         Sadece veya büyük ölçüde, çalıştaylara, seminerlere, konferanslara, kongrelere katılım için bireysel finansman sağlanmasını içeren projeler;
·         Sadece veya büyük ölçüde çalışma ya da eğitim kursları için verilecek bireysel burslara yönelik projeler;
·         Konferanslar, yuvarlak masa oturumları, seminerler ya da benzeri bir kerelik faaliyetler. Bu faaliyetler yalnızca daha kapsamlı bir projenin parçasını oluşturuyor olmaları durumunda finanse edilebilecektir. Bu amaç doğrultusunda, herhangi bir konferans için hazırlık faaliyetleri ve işlemlerin yayımlanması, kendi başlarına daha kapsamlı bir proje oluşturmamaktadır;
·         Devlet bütçesinden, başka Topluluk programlarından ya da diğer kaynaklardan finanse edilmiş ya da edilmekte olan faaliyetler;
·         MFİB ile Hibe sözleşmesinin imzalanmasından önce başlayan faaliyetler;
·         Sadece araştırma faaliyetleri içeren projeler;
·         Ticari faaliyetler;
·         Siyasi nitelikli veya siyasi partilerle ilgisi olan projeler;
·         Hibe veren faaliyetler (diğer kişi ya da kuruluşlara (maddi veya ayni) hibe vermek veya kendi işlerini kurabilmek vb. nedenlerle diğer kişi ya da kuruluşlara kredi sağlamak);
·         Alt yapı projeleri veya esas olarak ekipman satın alımına yönelen projeler;
·         Başvuru sahibinin veya (varsa) ortaklarının hâlihazırdaki temel bir faaliyetlerini finanse eden proheler;
·         Kamu işletmelerin veya özel işletmelerin kurulmasını veya mevcut olanların faaliyetlerine destek verilmesini ve kar amacı güden faaliyetleri içeren projeler,
·         Sadece strateji, plan ya da benzer belgeleri geliştirmeye yönelik projeler. Bu faaliyetler sadece geniş bir projenin parçası ise fonlanacaktır.
Başvuruların sayısı ve her bir başvuru sahibi için sağlanacak hibeler
Bir başvuru sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında ikiden fazla başvuru yapamaz.
Bir başvuru sahibi, bu Teklif Çağrısı kapsamında birden fazla hibeden yararlanamaz.
Bir başvuru sahibi, aynı zamanda başka iki başvuruda ortak olarak yer alabilir.
Ortaklar, ikiden fazla başvuruda yer alamazlar.
ÖNEMLİ NOT 4
Kamu kurumları, ikiden (2) fazla başvuruda “ortak” olarak yer alabilirler.
2.1.4       Maliyetlerin uygunluğu: Hibe kapsamında dikkate alınabilecek maliyetler
Bir hibe için sadece ‘uygun maliyetler’ dikkate alınabilir. Uygun olarak kabul edilen ve edilmeyen maliyetler aşağıda verilmiştir. Bütçe, hem bir maliyet tahmini hem de “uygun maliyetler” için tavan niteliğindedir. Uygun maliyetler, (gündelik ve dolaylı maliyetler hariç) destekleyici belgelerde yer alan  gerçek maliyetlere  dayandırılmalıdır.
Hibe verilmesi yönünde yapılacak tavsiye kararı, sözleşmenin imzalanmasından önceki kontrol sürecinde bütçe değişikliği gerektiren herhangi bir sorun çıkmamasına bağlıdır (örneğin, aritmetik hatalar, tutarsızlıklar ya da gerçekçi olmayan maliyetler ve diğer uygun olmayan maliyetler). Kontroller, söz konusu hata ya da tutarsızlıklar için başvuru sahibinden ilave açıklama istenmesini ve Sözleşme Makamının hibe tutarında değişiklik yapmasını veya azaltmaya gitmesini gerektirebilir. Bütçedeki muhtemel değişiklikler, Sözleşme Makamından talep edilen hibe miktarını ya da eş finansman yüzdesini artırmayacaktır.
Bu nedenle, gerçekçi ve maliyet-etkin bütçelersunmak başvuru sahibinin yararına olacaktır.



ÖNEMLİ NOT 5
Aşağıda belirtilen koşullar dışında 657 No’lu Kanuna tabi çalışan devlet memurları Proje kapsamında istihdam edilemez ve kendilerine herhangi bir maaş ödenemez:
·         Proje kapsamında görevlendirilen devlet memurlarının hibe faydalanıcısı veya ortaklarının bordrolu çalışanı olması ve söz konusu kurumlardan gerekli izinleri almış olmaları durumunda.
Diğer kamu görevlileri kendilerinin ve kurumlarının tabi olduğu kanun(lar) çerçevesinde istihdam edilebilirler.

ÖNEMLİ NOT 6
Ekipman ve malzemenin toplam maliyetiuygun maliyetler toplamının (Bütçe başlığı 13) %20’sini aşmamalıdır.
Uygun doğrudan maliyetler
Bu Teklif Çağrısı kapsamında maliyetlerin uygun doğrudan maliyet kabul edilebilmesi için, bu maliyetlerin Standart Hibe Sözleşmesinin Genel Koşullar Ekinin 14 No’lu maddesindeki hükümlere uygun olması gerekmektedir (Bkz. Ek I). Uygun maliyetler, Hibe Yararlanıcısı ve ortakları tarafından gerçekleştirilen ve aşağıdaki şartları taşıyan maliyetlerdir:
      Özel Koşullar Madde 2’de tanımlandığı şekilde, faydalanıcı ya da ortağı tarafından yapılan gerçek ödeme tarihine bakılmaksızın, projenin süresi içinde fiilen yapılmış olması gerekmektedir;  bu durum nihai rapor hazırlama, nihai harcama teyidi ve eğer söz konusu ise nihai değerlendirme maliyetlerinin uygunluğunu etkilemez. Hibe Sözleşmesi Ek-IV’teki koşullar dikkate alınmak koşuluyla,  Madde 1.3’te belirtildiği gibi, ihaleye çıkma süreci başlatılabilir fakat  projenin uygulama döneminin başlamasından önce proje faydalanıcıları ve ortakları tarafından sözleşme imzalanamaz;
      Proje tahmin edilen bütçesinde belirtilmiş olmalıdır;
      Projenin yürütülmesi için gerekli olmalıdır;
      Faydalanıcının ya da ortaklarının hesaplarında ya da vergi belgelerinde kayıtlı, tanımlanabilir ve doğrulanabilir olmalı ve faydalanıcının bulunduğu ülkenin ilgili muhasebe standartlarına göre belirlenmiş ve faydalanıcının normal maliyet muhasebesi uygulamalarına uygun olmalıdır. Özellikle iktisadi ve etkinlik açısından değerlendirildiğinde makul ve kabul edilebilir olmalı ve sağlam bir mali yönetim gerekleri ile bağdaşmalıdır.
Yukarıda sayılan koşullara ve Standart Hibe Sözleşmesi Ek IV’deki ilgili hükümlerebağlı olmak üzere, Başvuru Sahibi ve ortaklarının uygun doğrudan maliyetleri aşağıda belirtilmiştir:
      Projede görevlendirilen personele verilen net maaşlar ile  sosyal sigorta primleri ve maaşlarla ilgili diğer maliyetler; projede yürütülmesininelzem olduğunun beyan edildiği faaliyetler hariç olmak üzeremaaşlar ve maliyetler Faydalanıcı ya da ortakları tarafından normalde ödenen tutarları aşmamalıdır.
      Projede görev alan personel ve diğer kişilerin Faydalanıcı ve ortakları tarafından normalde ödenen oranı aşmayan seyahat masrafları ve harcırahları, sabit miktarlar üzerinden herhangi bir geri ödeme Ek –III’de beliritilen oranları, Avrupa Komisyonu tarafından yayımlanan sözleşmenin imzalandığı tarihteki yıllık oranları, aşmamalıdır (bu oran için http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm interner adresine ve Ek-J’ye bakınız. and also in Annex J);
      Proje amaçlarına yönelik olarak ekipman ve malzemelerin alınması (yeni) veya kiralanmasına (yeni ya da ikinci el) ilişkin maliyetler ve piyasa oranlarına karşılık gelmeleri koşuluyla hizmet ücretleri. Ekipman ve malzemenin toplam maliyeti uygun maliyetler toplamının %20’sini aşmamalıdır;
      Sarf malzemelerine ilişkin maliyetler;
      Projenin amaçları için faydalanıcı tarafından sağlanan ve sözleşmenin gerektirdiği maliyetler;
      Doğrudan sözleşmenin gerekliliklerinden doğan maliyetler (bilginin yaygınlaştırılması, belirli bir faaliyete yönelik değerlendirme, denetim, çeviri, basım, sigorta vs.);
      Denetim masrafı (Hibe miktarının 100.000 Avroyu geçtiği projelerde zorunludur. Nihai raporla birlikte bir denetim raporunun da verilmesi gerektiğinden, denetim maliyetleri için yeterli bütçenin ayrılması gerekmektedir);
      Görünürlük maliyetleri.
Yedek Akçe
Proje doğrudan uygun maliyetinin %5’ini geçmemek kaydıyla Proje bütçesine Yedek Akçe dahil edilebilir. (Bütçe başlığı 7). Yedek Akçe sadece Sözleşme Makamı’nın yazılı ön onayı ile kullanılabilir.
Uygun Dolaylı Maliyetler (genel idari giderler)
Proje ile ilgili yapılan genel idari giderleri karşılamak için, Projenin toplam doğrudan uygun maliyetinin %7’sini aşmayan götürü tutar, dolaylı maliyetler olarak talep edilebilir. Dolaylı maliyetler standart hibe sözleşme bütçesinin başka bir başlığında yer alan maliyetleri içermediği sürece uygundur. Sözleşme imzalanmadan önce başvuru sahibinden talep edilen yüzdenin gerekçelendirilmesi istenebilir. Ancak, standart hibe sözleşmesinin Özel Koşulları’nda sabit bir oran belirlendikten sonra, destekleyici belge sunulmasına gerek yoktur.
Eğer başvuru sahibi, Avrupa Birliği bütçesinden finanse edilen bir işletme hibesi alıyorsa; hiçbir dolaylı maliyet, teklif edilen Proje bütçesinden talep edilemez.
Ayni Katkı
Ayni katkılar gerçek harcamalar olarak değerlendirilmekte olup uygun maliyet değildir. Bu katkılar, Faydalanıcı tarafından sağlanan eş finansman olarak değerlendirilemez.
Yukarıdaki hükümlere bakılmaksızın sunulan projede, Faydalanıcı tarafından sunulan projede ayni katkı öngörülmekteyse, bu katkının temin edilmesi gerekmektedir.
Uygun Olmayan Maliyetler
Aşağıdakiler uygun olmayan maliyetlerdir:
·         KDV dâhil olmak üzere vergiler [4];
·         Gümrük ve ithalat vergileri ya da diğer masraflar;
·         Arazi ve mevcut bina satın alınması, kiralanması veya finansal kiralanması;
·         Para cezaları, finansal cezalar ve mahkeme masrafları;
·         İşletme giderleri;
·         İkinci el ekipman satın alımı;
·         Banka masrafları, teminat masrafları ve benzer harcamalar;
·         Döviz kuru değişim maliyetleri, harcamaları ve projeye özel Euro hesabına ilişkin döviz kuru zararları ile birlikte tamamen finansal nitelikteki diğer giderler;
·         Ayni katkılar;
·         Finansal kiralama giderleri;
·         Amortisman giderleri;
·         Borçlar ve oluşabilecek zararlar için oluşturulan karşılıklar;
·         Zararlar ve gelecekteki potansiyel yükümlülükler karşılılıkları;
·         Faiz borçları;
·         Hâlihazırda gerçekleşmiş maliyetler;
·         Başka bir proje veya çalışma programı kapsamında faydalanıcı tarafından beyan edilen harcamalar;
·         Üçüncü taraflara verilen krediler.



PADOR’a ön kayıt bu Teklif Çağrısı için zorunlu değildir. PADOR bilgileri bu Teklif de kullanılmayacaktır.
2.2.1       Ön Teklif İçeriği
Lütfen bu Çağrının sınırlı (2 aşamalı) olduğuna dikkat ediniz. Bu nedenle, ilk aşamada sadece Ön Teklifler sunulacaktır. Bu aşamada Tam Başvurular sunulmayacaktır.
Başvurular bu Rehberin eki olan Hibe Başvuru Formunun (Ek A) içinde yer alan Ön Teklifindeki talimatlar doğrultusunda yapılmalıdır.
Başvuru sahipleri başvurularını Türkçe veya İngilizce yapabilirler.
Ön Teklifte, başvuru sahipleri sadece Sözleşme Makamı’ndan istenilen katkının tahmini bir değerini belirtmelidirler. İkinci aşamada sadece Tam Başvuru Formunu sunmak için davet edilen başvuru sahipleri detaylı bir bütçe sunmak mecburiyetindedirler. Ön Teklif esas alınarak değerlendirilen unsurlar, başvuru sahibi tarafından Tam Başvuru Formunda değiştirilemez. İstenilen katkı Ön Teklifte belirtilen ilk tahmini değerden %20’sinden daha fazla değişiklik gösteremez. Başvuru sahibi, gerekli olan eş finansman oranında Rehberin 1.3 bölümünde belirtilen eş finansman maksimum ve minimum miktar ve yüzdeleri içinde kalmak şartıyla ayarlamalar yapabilir.
Proje Ön Teklifinin hazırlanmasına ilişkin hatalar ya da önemli uygunsuzluklar başvurunun reddine yol açabilir.
Başvuru sahibinden, sadece sunulan bilginin açık olmaması ve bu yüzden Sözleşme Makamı’nın tarafsız bir değerlendirme yapmasına engel teşkil etmesi durumunda, ek açıklama talep edilecektir.
El yazısı ile hazırlanmış başvurular kabul edilmeyecektir.
Lütfen sadece Ön Teklif formlarının değerlendirileceğini dikkate alınız. Bundan dolayı, bu belgelerin Proje ile ilgili TÜM bilgileri içeriyor olması büyük önem taşımaktadır. İlave olarak başka ek gönderilmemelidir.
2.2.2       Başvurular nereye ve nasıl yapılacaktır?
Ön Teklif, Ön Teklif Kontrol Listesi (Hibe Başvuru Formu Kısım A, Bölüm 2) ve Ön Teklif için Başvuru Sahibinin Beyanı (Hibe Başvuru Formu Kısım A, Bölüm 3) ile beraber A4 boyutunda ve bir (1) asıl ve iki (2) kopya olarak sunulmalıdır.
Ön Teklifler ayrıca elektronik formatta sunulmalıdır. Elektronik format, matbu versiyonla birebir aynı içeriğe sahip olmalıdır.
Başvuru sahibinin birden fazla farklı Ön Teklif göndermesi halinde, her bir teklifin ayrı ayrı teslim edilmesi gerekmektedir.
Dış zarfın üzerinde Teklif Çağrısının ilgi numarası CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP ve başlığı,  (Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı) ile başvuru sahibinin tam adı ve adresi ileNOT TO BE OPENED BEFORE THE OPENING SESSION ve “AÇILIŞ OTURUMUNDAN ÖNCE AÇMAYINIZ” ibareleri yer almalıdır.
Ön Teklifler, kapalı (mühürlü) zarf içinde iadeli taahhütlü posta ile, özel kargo şirketi ile veya elden (elden teslim eden kişiye imzalı ve tarihli bir alındı belgesi verilecektir) aşağıdaki adrese gönderilmeli/teslim edilmelidir:
Posta adresi - Elden teslim ya da özel kargo hizmeti için adres: :
Merkezi Finans ve İhale Birimi
Sn. Muhsin Altun (PYG- MFİB Başkanı)
Eskişehir Yolu 4.Km 2.Cad.
(Halkbank Kampüsü) No: 63 C-Blok
06520 Söğütözü Ankara, Türkiye
İlgi: CFCU/TR2009/0135.01-04/ IDP
Başlık: Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı

Başka yollarla (örneğin, faks ya da elektronik posta ile) gönderilen ya da başka adreslere teslim edilen başvurular reddedilecektir.
Başvuru sahipleri, Ön Teklif Kontrol Listesini kullanarak (Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2), Ön Tekliflerinin eksiksiz olduğunu doğrulamalıdır. Tam olmayan Ön Teklifler reddedilecektir.
Başvuruların incelenmesini kolaylaştırmak için, orijinal dosyanın ve 2 kopyasının A4 boyutunda ve aşağıdaki sırayla sunulması gerekmektedir:
1.         Ön Teklif – Hibe Başvuru Formu Kısım A,
2.         Kontrol Listesi – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2,
3.         Başvuru Sahibinin Beyanı – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 3
4.         Değerlendirme Tablosu – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 4
Lütfen yukarıda sıralanan belgeleri ayrı ayrı zımbalayınız!
2.2.3       Ön Teklifler için son başvuru tarihi
Ön Tekliflerin teslimi için son tarih 23 Temmuz 2012, yerel saat 16:00’dır ve son tarihin teyidi için yollama tarihi, damga pulu tarihi veya tediye tarihi esas alınacaktır. Elden yapılan başvurular 23 Temmuz 2012, yerel saat 16.00’ya kadar kabul edilecektir ve bunun teyidi için imzalı ve tarihli alındı belgesi esas alınacaktır. Son başvuru tarihinden sonra sunulan Ön Teklifler doğrudan reddedilecektir.
Bununla birlikte Sözleşme Makamı, değerlendirme sürecinin etkinliğini korumak için Ön Teklif değerlendirme raporunun onay tarihinden sonra gelen başvuruları reddedebilir (Bkz. 2.5.2’de öngörülen zaman çizelgesi).
2.2.4       Ön Teklif ile İlgili Daha Fazla Bilgi
Bu Teklif Çağrısına ilişkin bilgilendirme toplantısı Türkiye’nin birçok ilinde yapılacaktır. Toplantıların yerleri ve tarihleri ile ilgili  http://www.cfcu.gov.tr ve  http://www.ozida.gov.tr internet sitelerini takip ediniz.
Sorularınızı, Ön Tekliflerin alınması için belirlenen son başvuru tarihinin 21 gün öncesine kadar, Teklif Çağrısının ilgi numarasını açıkça belirterek (CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP  Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı”) elektronik posta ile aşağıdaki adrese gönderebilirsiniz:
E-posta adresi: idp@cfcu.gov.tr
Belirtilen tarihten sonra Sözleşme Makamı soruları cevaplamak yükümlülüğünde değildir.
Sorulara, Ön Teklif teslim tarihinden en geç 11 gün öncesine kadar yanıt verilecektir.
Başvuru sahiplerine eşit muamele sağlamak amacıyla, Sözleşme Makamı bir başvuru sahibi, proje ortağı, bir proje veya projenin belirli faaliyetlerinin uygunluğu konusunda ön görüş beyan etmez.
Diğer başvuru sahiplerini de ilgilendirebilecek sorular, yanıtlarıyla birlikte ayrıca değerlendirme süreci boyunca başvuru sahiplerini ilgilendiren diğer önemli duyurular internette http://www.cfcu.gov.tr; www.ozida.gov.tr adreslerinde ve EuropeAid internet sitesinde https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcomeyayımlanacaktır.
Bununla birlikte yayınlanan soru ve yanıtlara ilişkin bilgi almak amacıyla yukarıdaki internet sitelerinin düzenli olarak kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.
2.2.5       Tam Başvuru Formu
Ön Tekliflerin ön seçimini takiben, başvuru sahiplerinden, bu Rehberin ekinde yer alan Başvuru Formu Kısım B’yi kullanarak tam başvurularını sunmaları istenecektir. Başvuru sahipleri, Başvuru Formu formatında hiçbir değişikliğe gitmeden paragrafları ve sayfaları verilen sırada doldurmalıdırlar.
Ön Teklif esas alınarak değerlendirilen unsurlar başvuru sahibi tarafından Tam Başvuru Formunda değiştirilemez. İstenilen katkı Ön Teklifte belirtilen ilk tahmini değerin %20’sinden daha fazla değişiklik gösteremez. Başvuru sahibi, gerekli olan eş finansman oranında Rehberin 1.3 bölümünde belirtilen eş finansman maksimum ve minimum miktar ve yüzdeleri içinde kalmak şartıyla ayarlamalar yapabilir.
Başvuru sahiplerinin başvurularını Ön Teklifleri ile aynı dilde sunmaları gerekmektedir.
Uygun değerlendirmenin yapılabilmesi için, Tam Başvuru Formunun dikkatli ve mümkün olan en açık şekilde doldurulması gerekmektedir.
Kontrol Listesi’nde (Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 6) listelenen konularla ilgili herhangi bir hata veya Başvuru Formundaki önemli tutarsızlıklar (Örneğin, bütçe tablolarında belirtilen miktarların tutarsızlık göstermesi) başvurunun reddine yol açabilir.
Başvuru sahibinden, sadece sunulan bilginin açık olmaması ve bu yüzden Sözleşme Makamı’nın tarafsız bir değerlendirme yapmasına engel teşkil etmesi durumunda, ek açıklama talep edilecektir.
El yazısı ile hazırlanmış başvurular kabul edilmeyecektir.
Sadece Tam Başvuru Formunun ve doldurulması gereken matbu eklerin (bütçe, mantıksal çerçeve, proje koordinatörü ve diğer kilit personelin özgeçmişleri, eğitim planı (eğer varsa)) değerlendirileceğine dikkat ediniz. Bu nedenle, bu belgelerin Proje ile ilgili TÜM bilgileri içeriyor olması büyük önem taşımaktadır. İlave olarak başka ek gönderilmemelidir.
2.2.6       Tam Başvurular nereye ve nasıl yapılacaktır?
Başvurular , kapalı (mühürlü) zarf içinde iadeli taahhütlü posta ile, özel kargo şirketi ile veya elden (elden teslim eden kişiye imzalı ve tarihli bir alındı belgesi verilecektir) aşağıdaki adrese gönderilmeli/teslim edilmelidir:
Posta adresi - Elden teslim ya da özel kargo hizmeti için adres: :
Merkezi Finans ve İhale Birimi
Sn. Muhsin Altun (PYG- MFİB Başkanı)
Eskişehir Yolu 4.Km 2.Cad.
(Halkbank Kampüsü) No: 63 C-Blok
06520 Söğütözü Ankara, Türkiye
İlgi: CFCU/TR2009/0135.01-04/ IDP
Başlık: Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı
Başka yollarla (örneğin, faks ya da elektronik posta ile) gönderilen ya da başka adreslere teslim edilen başvurular reddedilecektir.
Başvurular A4 boyutunda bir (1) asılve iki (2) kopya olarak birlikte sunulmalıdır. Tam Başvuru Formu, bütçe, mantıksal çerçeve, proje koordinatörü ve diğer kilit uzmanların özgeçmişleri ve eğitim planı (eğer varsa) ayrıca elektronik formatta (CD-Rom) ayrı ve tek bir dosya halinde (örneğin; Tam Başvuru Formu ayrı dosyalara bölünmemeli; tek bir dosya olarak kaydedilmelidir) sunulması gerekmektedir. Elektronik format, matbu versiyonla birebir aynı içeriğe sahip olmalıdır.
Kontrol Listesi (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 6) ile Başvuru Sahibinin Beyanı’nın (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 7) ayrı ayrı zımbalanarak zarfa konması gerekmektedir.
Başvuru sahibinin birden fazla farklı başvurusunun olması halinde, her bir teklifin ayrı ayrı teslim edilmesi gerekmektedir.
Dış zarfın üzerinde Teklif Çağrısının ilgi numarası CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP ve başlığı,  (Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı) ile başvuru sahibinin tam adı ve adresi veNOT TO BE OPENED BEFORE THE OPENING SESSION ve “AÇILIŞ OTURUMUNDAN ÖNCE AÇMAYINIZ” ibareleri yer almalıdır.
Başvuru sahipleri, Başvuru Formu Kontrol Listesini kullanarak (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 6), başvurularının eksiksiz olduğunu doğrulamalıdır. Tam olmayan başvurular reddedilecektir.
Başvuruların işleme alınmasını kolaylaştırmak için, başvuru evrakları A4 boyutunda, bir asıl ve iki suret halinde ve her biri aşağıdaki sırada sunulmalıdır:
1.    Tam Başvuru Formu – Hibe Başvuru formu, Kısım B
2.    Bütçe (Ek B)
3.    Mantıksal Çerçeve (Ek C)
4.    İngilizce Mantıksal Çerçeve, Bütçe (Ek D) (Eğer Türkçe başvuru yapılıyor ise)
5.    Proje koordinatörü ve diğer kilit uzmanların özgeçmişleri (Ek E)
6.    Eğitim Planı (eğer varsa) (Ek F)
     7.    Kontrol Listesi  - Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 6
8.    Başvuru Sahibinin Beyanı – Hibe Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 7
9.    Değerlendirme Tablosu – Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 8.
Lütfen yukarıda sıralanan belgeleri ayrı ayrı zımbalayınız!
2.2.7       Tam Başvuru Formları için son başvuru tarihi
Başvuruların son teslim edilme tarihi ön teklifleri kabul edilmiş başvuru sahiplerine gönderilecek mektupta belirtilecektir.
Bununla birlikte, Sözleşme Makamı, değerlendirme sürecinin etkinliğini korumak için değerlendirme raporunun onay tarihinden sonra gelen başvuruları reddedebilir (Bkz. 2.5.2’de öngörülen zaman çizelgesi).
2.2.8       Tam Başvuru Formu ile İlgili Daha Fazla Bilgi
Sorularınızı, Başvuru Formlarının teslimi için belirlenen son başvuru tarihinin 21 gün öncesine kadar, Teklif Çağrısının ilgi numarasını (CFCU/TR2009/0135.04/IDP  Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı”) açıkça belirterek elektronik posta ile aşağıdaki adrese gönderebilirsiniz:
E-posta adresi: idp@cfcu.gov.tr
Belirtilen tarihten sonra Sözleşme Makamı soruları cevaplamak yükümlülüğünde değildir.
Sorulara, Başvuru Formu teslim tarihinden en geç 11 günöncesine kadar yanıt verilecektir.
Başvuru sahiplerine eşit muamele sağlamak amacıyla, Sözleşme Makamı bir başvuru sahibi, proje ortağı, bir proje veya projenin belirli faaliyetlerinin uygunluğu konusunda ön görüş beyan etmez.
Diğer başvuru sahiplerini de ilgilendirebilecek sorular yanıtlarıyla birlikte, internette http://www.cfcu.gov.tr; www.ozida.gov.tr adreslerinde ve EuropeAid internet sitesinde https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcomeyayımlanacaktır.
Bu nedenle yayınlanan soru ve yanıtlara ilişkin bilgi almak amacıyla yukarıdaki internet sitelerinin düzenli olarak kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.




2.3       BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Başvurular, Sözleşme Makamı ve bağımsız değerlendiricilerin muhtemel destekleri ile incelenecek ve değerlendirilecektir. Başvuru sahiplerince sunulan tüm projeler aşağıdaki aşama ve kriterlere göre değerlendirilecektir:
Başvurunun değerlendirmesi sonucunda teklif edilen projenin Bölüm 2.1.3’te belirtilen uygunluk kriterlerini sağlamadığı tespit edilirse, başvuru sadece bu sebepten dolayı reddedilecektir.
(1)          1. AŞAMA: AÇILIŞ OTURUMU, İDARİ KONTROL VE ÖN TEKLİF DEĞERLENDİRMESİ
Aşağıdakiler değerlendirilecektir:
·           Son başvuru tarihine riayet edilmiş midir? Eğer son başvuru tarihine riayet edilmemişse, teklif otomatik olarak reddedilecektir. Ön Teklif, Kontrol Listesindeki (Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2) 1 ile 5. maddeler arasında belirtilen bütün kriterleri karşılamakta mıdır? İstenilen bilgilerden herhangi biri eksik veya yanlış ise, proje teklifi yalnızca bu esasa dayanarak reddedilebilir ve proje teklifi bu noktadan sonra değerlendirilmez.
İlk idari kontrolü geçen Proje Ön Teklifleri, söz konusu Projenin ilgililiği ve tanımlanması açısından değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
Proje Ön Teklifine aşağıda verilen Değerlendirme Tablosunda yer alan açılıma uygun olarak toplam 50 puan üzerinden puan verilecektir. Değerlendirme ayrıca, Hibe Başvuru Formunun Ek A’sını oluşturan Proje Ön Teklifi Hazırlama Kılavuzu’nda verilen talimatlara uygunluğu da teyit edecektir.
Değerlendirme kriterleri, bölümlere ve alt bölümlere ayrılmıştır. Her alt bölüme aşağıdaki esaslara göre 1 ile 5 arasında bir puan verilecektir: 1 = çok zayıf; 2 = zayıf; 3 = yeterli; 4 = iyi; 5 = çok iyi.



Puanlar
1. Projenin ilgililiği
Alt-puan
30
1.1 Proje, Teklif Çağrısının hedefleriyle ve öncelikleri ile ne kadar ilgilidir?*
5x2**

1.2 Proje, hedef il(ler)in ihtiyaçları ve sorunları ile ne kadar ilgilidir? (tekrardan kaçınmak ve diğer Avrupa Birliği programları ile sinerji oluşturmak da dahil olmak üzere)
5x2**

1.3 İlgili taraflar (nihai yararlanıcılar, hedef gruplar) ne kadar açıkça tanımlanmış ve stratejik olarak seçilmiştir (nihai yararlanıcılar, hedef gruplar)? İlgili tarafların ihtiyaçları net bir şekilde belirlenmiş mi ve Proje bu gereksinimleri uygun biçimde ele alıyor mu?
5

1.4 Proje çevresel konular, cinsiyet eşitliği, fırsat eşitliği, azınlıklar ve yerel insanların hakları veya yenilik ve en iyi örnekler gibi katma değer yaratan unsurları içermekte midir?
5

2. Projenin tasarımı
Alt-puan
20
2.1 Projenin genel tasarımı ne kadar tutarlıdır?
Özellikle; Proje, söz konusu sorunların bir analizini yansıtıyor mu; dış faktörler ve ilgili paydaşlar göz önüne alınmış mı?
5x2**


2.2 Proje uygulanabilir mi ve hedeflerle ve beklenen sonuçlarla tutarlı mı?
5x2**
TOPLAM PUAN

50
* Not: 5 puan (çok iyi) verilebilmesinin koşulu, Projenin bu Rehberin 1.2 bölümünde (Programın amaçları) belirtilen minimum önceliklerden daha fazlasını ele alıyor olmasıdır.
** Önemlerinden dolayı puanları 2 ile çarpılmıştır.
Tüm Proje Ön Teklifleri değerlendirildikten sonra, teklif edilen projelerin aldıklara toplam puanlara göre sıralandığı bir liste hazırlanacaktır.
İlk olarak, toplamda en az 30 puan alan proje teklifleri ön seçimde dikkate alınacaktır.
Daha sonra, Proje Ön Teklif listesi, puan sıralamasına uygun olarak talep edilen hibe miktarı toplamı, bu Teklif Çağrısına tahsis edilen hibe miktarının en az iki katı oluncaya kadar azaltılacaktır.
Ön Tekliflerin değerlendirilmesinden sonra, Sözleşme Makamı tüm başvuru sahiplerine, başvurularının son teslim tarihinden önce teslim edilip edilmediğine, başvurularına verilen referans numarasına, Ön Tekliflerinin değerlendirilip değerlendirilmediğine ve değerlendirme sonuçlarına dair bir mektup gönderecektir. Ön Teklifleri kabul edilen başvuru sahipleri daha sonra Tam Başvurularını teslim etmeleri için davet edilecektir.









(2)          2.AŞAMA: TAM BAŞVURU FORMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
 İlk önce, aşağıdakiler değerlendirilecektir:
·         Son başvuru tarihine riayet edilmiş midir? Eğer son başvuru tarihine riayet edilmemişse, teklif otomatik olarak reddedilecektir. Tam Başvuru Formu, Kontrol Listesindeki (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 6) 1 ile 8. maddeler arasında belirtilen bütün kriterleri karşılamakta mıdır? İstenilen bilgilerden herhangi biri eksik veya yanlış ise, Proje teklifi yalnızca bu esasa dayanarak reddedilebilir ve proje teklifi bu noktadan sonra değerlendirilmez.
Teklif edilen bütçe dâhil olmak üzere, başvuruların kalitesinin ve başvuru sahibinin ve ortaklarının kapasitesinin değerlendirilmesi aşağıda yer alan Değerlendirme Tablosundaki kriterlere göre yapılacaktır. İki tür değerlendirme kriteri bulunmaktadır: seçim kriterleri ve hibe verme kriterleri.
Seçim kriterleri, aşağıda belirtilen hususları yerine getirmede, başvuru sahiplerinin mali ve operasyonel kapasitelerinin değerlendirilmesine yardımcı olmak için kullanılmaktadır:
·         projenin yürütüldüğü süre içerisinde faaliyetlerini sürdürmek ve gerektiğinde projenin finansmanına katkıda bulunmak için istikrarlı ve yeterli finansman kaynaklarına sahip olmak,
·         teklif edilen projeyi başarı ile tamamlamak için gerekli yönetim kapasitesine, profesyonel yeterliliğe ve niteliğe sahip olmak. Bu husus başvuru sahibinin tüm ortakları için de geçerlidir.
Hibe verme kriterleri, sunulan başvurularının kalitesinin, belirlenen hedefler ve öncelikler bakımından değerlendirilmesine ve hibelerin Teklif Çağrısının genel etkililiğini azami düzeye çıkartan projelere verilmesine imkan sağlamaktadır. Bu kriterler, Sözleşme Makamının hedef ve önceliklerine uygun projelerin seçilmesine imkân tanır. Bu kriterler; Projenin ilgililiği, Teklif Çağrısı hedefleriyle uyumu, kalitesi, beklenen etkisi, sürdürülebilirlik ve maliyet etkinliği gibi hususları içerir.
Puanlama:
Değerlendirme kriterleri, bölümlere ve alt bölümlere ayrılmıştır. Her alt bölüme, aşağıdaki esaslara göre 1 ile 5 arasında bir puan verilecektir: 1 = çok zayıf; 2 = zayıf; 3 = yeterli; 4 = iyi; 5 = çok iyi.
Değerlendirme Tablosu
Bölüm
En yüksek puan
1. Mali ve operasyonel kapasite
25
1.1 Başvuru Sahibi ve eğer varsa ortakları proje yönetimi konusunda yeterli deneyime sahip mi?
5
1.2 Başvuru Sahibi ve eğer varsa ortakları yeterli teknik uzmanlığa sahip mi? (ele alınacak konular hakkında yeterli bilgileri var mı?)
5x2*
1.3 Başvuru Sahibi ve eğer varsa ortakları yeterli yönetim kapasitesine sahip mi?
(personel, proje koordinatörü ve diğer kilit uzmanların özgeçmişleri, ekipman ve proje bütçesini idare edecek bilgi ve beceri dahil olmak üzere)
5
1.4 Başvuru Sahibi istikrarlı ve yeterli finansman kaynağına sahip mi?
5
2. Projenin ilgililiği
30
Ön Teklif değerlendirilmesinden alınan puan transfer edilir.

3. Projenin etkililiği ve uygulanabilirliği
20
3.1 Önerilen faaliyetler uygun mu, uygulanabilir mi, hedeflerle ve beklenen sonuçlarla uyumlu mu?
5
3.2 Proje faaliyet planı açık ve uygulanabilir nitelikte mi?
5
3.3 Projede, projenin sonucuna yönelik objektif olarak doğrulanabilir göstergeler yer alıyor mu? Değerlendirme öngörülmüş mü?
5
3.4 Ortakların Projeye katılım ve katkı düzeyi yeterli mi?
5

4. Projenin sürdürülebilirliği
15
4.1 Projenin, hedef grupları üzerinde somut bir etkisi olması bekleniyor mu?
5
4.2 Projenin çarpan etkileri olacak mı? (proje sonuçlarının yinelenmesi ve daha geniş alanları etkilemesi ile bilginin duyurulması dahil olmak üzere)
5
4.3 Teklif edilen Projenin beklenen sonuçları sürdürülebilir mi?
-        mali açıdan (finansman sona erdikten sonra faaliyetler nasıl finanse edilecek?)
-        kurumsal açıdan (faaliyetlerin devam ettirilmesine imkan tanıyan yapılar proje sonunda da devam edecek mi? Projenin sonuçları yerel olarak sahiplenilecek mi?)
-        politika düzeyinde (eğer varsa) (projenin yapısal etkisi ne olacaktır - örneğin mevzuatta, davranış kurallarında, yöntemlerde vb. bir iyileşme sağlayacak mı?)
-     çevresel düzeyde (eğer varsa) (projenin çevreye olumlu/olumsuz etkileri var mı?)
5

5. Projenin bütçe ve maliyet etkinliği
10
5.1 Faaliyetler bütçeye uygun olarak yansıtılmış mı?
5
5.2 Tahmini maliyetler ile beklenen sonuçlar arasındaki oran yeterli mi?
5
En yüksek toplam puan
100
*Öneminden dolayı puanı 2 ile çarpılmıştır.
Bölüm 1 ile ilgili not: Mali ve operasyonel kapasite
Bölüm 1’den alınan puan 15’den az olduğu takdirde, başvuru reddedilecektir.
Şartlı kabul
Mevcut fon miktarına ve uygunluk kontrolüne bağlı olarak sadece minimum 65 puanalan projeler hibe verilmesi için önerilecektir. Değerlendirme Komitesi / Sözleşme Makamı’nın asgari puanı düşürme yetkisi vardır.
Değerlendirmeyi takiben; Hibe Programı için ayrılan mevcut bütçe göz önünde bulundurularak, Proje tekliflerini aldıkları puanlara göre sıralı olarak listeleyen bir tablo ile aynı kriterlere göre bir yedek liste tablosu oluşturulacaktır.
(3)     3.AŞAMA: BAŞVURU SAHİBİ VE ORTAKLARIN UYGUNLUĞUNUN TEYİDİ
  • Başvuru Sahibinin Beyanı (Hibe Başvuru Formu, Kısım B, Bölüm 7), Başvuru Sahibi tarafından sağlanan destekleyici belgeler ile karşılıklı olarak kontrol edilecektir. Destekleyici belgelerdeki bir eksiklik veya Başvuru Sahibinin Beyanı ile destekleyici belgeler arasındaki tutarsızlık durumunda, başvuru bu esasa bağlı olarak otomatik olarak reddedilebilir.
  • Başvuru sahibinin, ortaklarının ve Projenin uygunluğu 2.1.1, 2.1.2 ve 2.1.3 bölümlerinde belirtilen kriterlere göre incelenecek ve doğrulanacaktır.
Yukarıda belirtilen analizi takiben ve gerekli görüldüğü durumda reddedilen projenin yerini, mevcut mali çerçeve içerisinde, yedek listede en iyi dereceye sahip olan proje alacaktır. Bu yeni proje daha sonra başvuru sahibi ve ortaklarının uygunluğu bakımından incelenecektir.

2.4       ŞARTLI OLARAK KABUL EDİLMİŞ TEKLİFLER İÇİN DESTEKLEYİCİ BELGELERİNİN SUNULMASI
Şartlı olarak kabul edilen veya yedek listede bulunan Başvuru Sahipleri, Sözleşme Makamı tarafından yazılı olarak bilgilendirilecektir. Sözleşme Makamı, Başvuru Sahiplerinin ve ortaklarının uygunluğunu doğrulamak amacıyla, söz konusu Başvuru Sahiplerinden aşağıdaki belgeleri temin etmesini ve sunmasını isteyecektir:
1.    Başvuran kuruluşa[5]  ve her bir ortak kuruluşa ait tüzük veya kuruluş belgesi.
2.  Başvuru sahibinin en son hesap kayıtlarının örneği (hesabın kapandığı son mali yıla ait kâr ve zarar tablosu ve bilânço).
3. İstenilen destekleyici dokümanlarla birlikte, başvuru sahibi tarafından tamamen doldurulmuş ve imzalanmış Tüzel Kişilik Belgesi (Ek G). Eğer Başvuru Sahibi Sözleşme Makamı ile bir sözleşme imzalamış ve bu aradaki sürede Başvuru Sahibinin yasal statüsünde bir değişiklik olmamış ise, Tüzel Kişilik Belgesi ve onun destekleyici belgeleri yerine, tüzel kişilik numarası sunulabilir.
4.  Ek H’deki formata uygun olarak hazırlanmış ve ödemenin yapılacağı banka tarafından onaylanmış Mali Kimlik Formu. Bu banka, Başvuru sahibinin kayıtlı olduğu ülkede olmalıdır. Başvuru sahibinin Avrupa Komisyonu ile önceden imzalamış olduğu bir sözleşmesinin bulunması veya Avrupa Komisyonunun bir sözleşmenin ödemelerinde yetkili olması halinde ve bu aradaki sürede banka hesabında bir değişiklik olmamış ise, önceki Mali Kimlik Formunun örneği sunulabilir.
5. Başvuru sahibinin, imza yetkisi verilmiş kişi(ler)in görevlendirilmesini de içeren, projenin uygulanacağına dair yönetim organı tarafından verilen karar.
6. Ortak(lar)ın, imza yetkisi verilmiş kişi(ler)in görevlendirilmesini de içeren, projenin uygulanacağına dair yönetim organları tarafından verilen karar.
7. Başvuru Sahibini temsil etme yetkisi verilen kişi(ler)in adlarının olduğu noter onaylı belge; ancak görevlendirilecek olan söz konusu kişi(lerin) Başvuru sahibinin yasal durumunu gösteren belgelerde bu tür bir sorumlulukla yetkilendirilmemiş olması halinde, Yönetim Kurulundan alınacak bir karar ve bu kişilere ait onaylı imza örneklerinin asıllarının sunulması gerekmektedir.
8. Ortakları temsil etme yetkisi verilen kişi(ler)in adlarının olduğu noter onaylı belge; ancak görevlendirilecek olan söz konusu kişi(lerin) Başvuru sahibinin yasal durumunu gösteren belgelerde bu tür bir sorumlulukla yetkilendirilmemiş olması halinde, Yönetim Kurulundan alınacak bir karar ve bu kişilere ait onaylı imza örneklerinin asıllarının sunulması gerekmektedir.
9. Sosyal güvenlik katkı payları ile teklifi sunma tarihi itibariyle vergilerin ödenmesi ile ilgili sorumlulukların yerine getirildiğini kanıtlayıcı belge. Başvuru sahiplerinin vergiden muaf olmaları durumunda, bu durumu gerekli belgelerle kanıtlamaları gerekmektedir.
10. Yasal zorunluluk halinde, projenin uygulanması için gerekli yetki ya da diğer lisanslar.
11. STK şubelerinin genel merkezlerinden aldıkları Teyid Mektubu.
Destekleyici dokümanların asılları, fotokopileri veya (damga, imza ve tarihlerin okunaklı olduğu) taranmış versiyonları sunulmalıdır. Bununla birlikte, Tüzel Kişilik Belgesinin ve Mali Kimlik Formunun her zaman aslı sunulmalıdır.
Bu dokümanların AB resmi dillerinden biriyle veya projenin uygulanacağı ülkenin dilinde hazırlanmadığı durumlarda, başvuru sahibinin uygunluğunu gösteren ilgili bölümlerin Teklif Çağrısının yapıldığı dillerde (Türkçe veya İngilizce) tercümeleri, teklifin değerlendirilmesi aşamasında dikkate alınmak üzere Başvuru Formuna eklenecektir.
Söz konusu dokümanlar AB resmi dillerinden biriyle hazırlanmış olmakla birlikte Teklif Çağrısının yapıldığı dillerde (Türkçe veya İngilizce) hazırlanmamışsa, değerlendirmeye kolaylık sağlaması bakımından başvuru sahibinin uygunluğunu gösteren ilgili bölümlerinin Teklif Çağrısının yapıldığı dilerden birinde (Türkçe veya İngilizce) tercüme edilmesi önemle tavsiye edilir.
Eğer destekleyici belgeler Sözleşme Makamı tarafından gönderilen mektupta belirtilen son tarihten önce sunulmamışsa, başvuru reddedilebilir.
Destekleyici belgelerin doğrulanmasından sonra Değerlendirme Komitesi, hibe alacak proje teklifleriyle ilgili nihai önerisini, bu konuda kararı verecek olan Sözleşme Makamına iletecektir.
2.5.1 Kararın İçeriği
Başvuru Sahiplerine, başvuruları ile ilgili Sözleşme Makamının kararı gerekçeleriyle birlikte yazılı olarak bildirilecektir. Kararın olumsuz olması durumunda da gerekçelendirme yapılacaktır.
Hibe verilmesiyle ilgili süreçte bir hata ya da usulsüzlük nedeniyle mağdur olduklarını düşünen başvuru sahipleri, yazılı bir dilekçeyle başvurabilir. Ek bilgi için, PRAG’ın 2.4.15. maddesine bakınız.
2.5.2 Öngörülen Takvim

Tarih
Saat*
Bilgilendirme toplantıları (varsa)
Duyurulacaktır**
Duyurulacaktır
Sözleşme Makamından açıklama talep etmek için son tarih
02.07.2012
16:00
Sözleşme Makamının açıklamaları yayımlayacağı son tarih
12.07.2012
Geçerli Değil
Ön Tekliflerin teslim edilmesi için son tarih
23.07.2012
16:00
Başvuru sahiplerine açılış, idari kontrollerle ve Ön Teklif değerlendirmesi ile ilgili bilgi verilmesi (1. aşama)
31.08.2012*
Geçerli Değil
Tam Başvuru Formlarının iletilmesi için davet edillmesi.
31.08.2012*
Geçerli Değil
Tam Başvuru Formlarının teslim edilmesi için son tarih
15.10.2012*
Geçerli Değil
Başvuru Formunun değerlendirilmesiyle ilgili olarak başvuru sahiplerine bilgi verilmesi (2. aşama)
15.11.2012*
Geçerli Değil
Hibe verilmesi kararının duyurulması  (uygunluk kontrolünden sonra) (3. Aşama)
04.12.2012*
Geçerli Değil
Sözleşmelerin imzalanması
11.12.2012*
Geçerli Değil
* Kesin olmayan tarihler. Bütün saatler, Sözleşme Makamının bulunduğu zaman dilimine göre belirlenmiştir.
** Bilgilendirme toplantılarının kesin tarihleri ve yerleri bu adreste yayınlanacaktır: http://www.ozida.gov.tr
Süreç boyunda öngörülen takvim sözleşme Makamı tarafından güncellenebilir. Bu durumda, güncellenmiş takvim EuropeAid web sitesi https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcomeve  www.cfcu.gov.tr’deyayınlanacaktır.


2.6 SÖZLEŞME MAKAMI’NIN HİBE VERME KARARINI TAKİBEN PROJE UYGULAMAYA YÖNELİK KOŞULLAR
Hibe verilmesi kararını takiben, Yararlanıcıya Sözleşme Makamının standart hibe sözleşmesini (bkz. Başvuru Rehberi Ek I) esas alan bir sözleşme teklif edilecektir. Başvuru Formunun imzalanması ile birlikte (Başvuru Rehberi Ek A), başvuru sahibi, hibe almaya hak kazandığı takdirde hibe sözleşmesinde yer alan hükümleri kabul ettiğini beyan eder.

Uygulama sözleşmeleri

Projelerin uygulanmasının Yararlanıcının Tedarik sözleşmeleri yapmasını gerektirdiği yerlerde, en uygun fiyatı teklif eden diğer bir değişle en iyi fiyat-kalite oranına sahip teklif sahibi ile açıklık ve eşit muamele prensiplerine uygun olarak, herhangi bir çıkar çatışmasından kaçınmaya özen göstererek sözleşme yapılmalıdır. Bu amaçla, Yararlanıcı sözleşme-Ek IV’te yer alan prosedürü takip etmelidir.

3.  EKLER
Ek A: Hibe Başvuru Formu (Word Formatında)
Ek B: Bütçe (Excel Formatında)
Ek C: Mantıksal Çerçeve (Excel Formatında)
EK D: Bütçe ve Mantıksal Çerçeve (Excel formatında, İngilizce)
Ek E: Özgeçmiş Formatı (Proje Koordinatörü ve Ekibin Diğer Kilit Üyelerinin Özgeçmişleri İçin) (Word Formatında)
Ek F: Eğitim Planı (Eğer Varsa) (Excel formatında)

Bilgi Verme Amaçlı Sunulan Belgeler
(Lütfen bu belgeleri başvuru ile birlikte göndermeyin)
Ek G: Tüzel Kişilik Belgesi (Pdf Formatında)
Ek H: Mali Kimlik Formu (Pdf Formatında)
Ek I: Standart sözleşme
Ek I-II                : Avrupa Birliği Tarafından Dış Faaliyetler Çerçevesinde Finanse Edilen Hibe Sözleşmeleri İçin Genel Koşullar
Ek I-IV              : Satın Alma Prosedürleri,
Ek I-V                : standart Ödeme Talebi,
Ek I-VI              : Teknik ve Mali Rapor Şablonu
Ek I-VII             : Avrupa Birliğinin Dış Faaliyetler Kapsamında Finanse Ettiği Hibe Sözleşmesinin Harcama Teyidine Yönelik Somut Bulgular Rapor Şablonu
Ek I-VIII            : Vergiler ve Gümrük Düzenlemeleri
Ek I-IX               : Varlıkların Sahipliğinin Transferi İçin Standart Şablon

Ek J: Günlük Harcırah Oranlarına, aşağıdaki adreste ulaşılabilir: http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm




[1] Sivil toplum kuruluşu,
-       kuruluşu ve/veya personelinin ve yöneticilerinin atanması açısından devletten bağımsız olan,
-       mali ve idari işlerinde özerk ve demokratik bir yapıya sahip,
-       kar amacı gütmeyen tüzel kişiliği haiz
bir kuruluştur.
Bu şartlar altında bu kriterleri karşılayan dernekler,vakıflar, federasyonlar ve konfederasyonlar bu Teklif Çağrısına başvurabilirler.
Üniversiteler, kooperatifler, işçi ve işveren örgütleri, ticaret ve sanayi odaları, sendikalar, diğer mesleki örgütler, araştırma enstitüleri, okullar, kamu kurumları ve kar amacı gütmeyen şirketler bu Teklif Çağrısına başvuramazlar. Projelerde, ancak ortak veya iştirakçi olarak yer alabilirler. (bkz. 2.1.2 bölümü)
[2] Bu uyrukluk, kuruluşun ülke yasalarına göre kurulduğunu gösteren tüzüğü esasında belirlenir. Bu bağlamda, kuruluş tüzüğü bir başka ülkede kayıtlı herhangi bir tüzel kişilik, bölgede kayıtlı ya da “Mutabakat Zaptı” imzalamış olsa dahi, başvuru için uygun bir yerel kuruluş olarak değerlendirilmeyecektir.
[3] STK’ların genel merkezleri ile şubeleri aynı proje içerisinde ortaklık kuramazlar.
[4] Aşağıdaki şartlar dışında uygun olmayan maliyet olarak değerlendirilecektir;
(i)katma değer vergileri hiçbir şekilde geri alınamıyorsa,
(ii) nihai faydalanıcı tarafından ödendiği kesin olan durumlarda ve
(iii)proje başvurusunda açık şekilde belirtilmiş ise.

[5] Başvuru sahibi ve/veya ortak(ları) yasa ile kurulmuş bir kamu kurumu ise, söz konusu yasanın bir kopyası sunulmalıdır.

Yorumlar